مقالات

نحوه نگهداری از زیورآلات و بدلیجات

نحوه نگهداری از زیورآلات و بدلیجات

استفاده از بدلیجات برای تمام افراد بسیار لذت بخش است چرا که ارزان قیمت و متنوع بوده و می‌توانیم برای مراسم مختلف به راحتی از آن‌ها استفاده کنیم. این روز‍ ها طرح‌های بسیار فوق العاده از بدلیجات ساخته و ارائه می‌شود که در دو نوع اسپرت و طرح طلا مناسب تمام سلیقه‌ها می‌باشند. بنابرین می‌توانید با هزینه‌ای به مراتب کمتر از طلا زیورآلاتی بسیار درخشان و چشم نواز را تهیه کنید و با لباس‌هایتان به راحتی ست کنید. بنابرین شما امکان این را دارید که زیورآلات ارزان قیمت با کیفیتی خوب را برای ست کردن با لباس‌ها یا رنگ لاک و رژ لب و غیره داشته باشید. ولی توجه داشته باشید که همه زیورآلات از طلا گرفته تا تیتانیوم اگر به آن‌ها رسیدگی نشود و یا درست استفاده نشود رنگ آن کدر خواهد شد و مثل روز اول نخواهد بود. بدلیجات به دلیل اینکه نسبت به طلا سریعتر واکنش می دهند بیشتر در معرض این مشکل قرار دارند و اگر درست استفاده نشوند بعد از مدتی کوتاه رنگ آن کدر می شود و دیگر مثل روز اول درخشان نخواهد بود.

در این مقاله نحوه نگهداری از زیورآلات و بدلیجات را ارائه خواهیم کرد که با توجه به آن‌ها می‌توانید عمر زیورآلات خود را تا حد قابل توجهی افزایش دهید.

۱. زیورآلات خود را خشک نگه دارید. 

یک راه عالی برای جلوگیری از لکه دار شدن زیورآلات شما، خشک نگه داشتن آنهاست.

  •  هنگامی که درحال استفاده از بدلیجاتتان هستید از ششستن ظروف و لباس خودداری کنید. بسیاری از محصولات شوینده در صورتی که با زیورآلات شما در تماس باشند به دلیل مواد شیمیایی قوی موجود در آنها باعث از بین رفتن روکش و درخشندگی آنها می‌شوند.
  • درحمام، استخر یا چشمه از بدلیجات استفاده نکنید. کلر موجود در این آبها باعث تغییر رنگ النگو یا گردنبند و انگشتر شما می‌شود. و اگر اتفاقی آنها خیس یا مرطوب شدند سریعا با دستمال نرمی خشکشان کنید.
  •  از پاک کننده‌های جواهرات استفاده نکنید. استفاده از پاک کننده‌های نقره، طلا یا پلاتین برای بدلیجات بسیار مضر هستن حتی با وجود این که روکش انها از جنس طلا باشد.
  •  در محلی که از بدلیجات استفاده می‌کنید از استعمال لوسیون و عطر خودداری کنید. بدلایلی مانند دلایلی که در بالا آوردیم، لوسیون‌ها و عطر و ادکلن‌هایی که طبیعی نیستند میتوانند با بدلیجات واکنش شیمیایی انجام دهند.

بطور کلی از تماس بدلیجات با مواد زیر جلوگیری کنید:

  • آب
  • مواد شستشو دهنده
  • لوسیون
  • عطر و ادکلن
  • پاک کننده نقره
  • سایر مواد شیمیایی

۲. از زیورآلات و بدلیجات خود به صورت موردی در مناسبت‌ها استفاده کنید

بیشتر زیورآلات و مخصوصا بدلیجات برای استفاده روزانه و همیشگی نیستند و باید گاهی به آن‌ها استراحت بدهید! اگر زیورآلات را همیشه استفاده میکنید پس باید منتظر باشید که هر چه زودتر رنگ و جلای اولیه خود را از دست بدهد. برای اینکه عمر زیورآلات خود را افزایش دهید سعی کنید آن‌ها را با لباس‌هایی که می پوشید ست کنید و با لباس‌های مختلف زیورآلات مختلفی را استفاده کنید تا همیشه در دستان شما نباشند.

۳. زیورآلات و بدلیجات خود را بعد از استفاده حتما تمیز کنید.

نکته دیگر برای افزایش طول عمر و درخشش زیورآلات و بدلیجات این است که بعد از هر استفاده آن‌ها را تمیز کنید. شاید کمی عجیب به نظر برسد ولی این کار تاثیر بسیاری در درخشش و افزایش طول عمر زیورآلات شما خواهد داشت. بعد از هر بار استفاده ممکن است از کرم پوست یا عرق یا آب یا غیره بر روی گوشواره، دستبند، گردنبند، انگشتر شما مانده باشد و باعث کدر شدن آن به مرور زمان بشود. پس آن‌ها را با یک دستمال نرم پاک کنید و از واکنش‌های شیمیایی احتمالی جلوگیری کنید. از پاک کننده‌های شیمیایی به هیچ وجه استفاده نکنید و فقط از یک دستمال معمولی و نرم برای این کار استفاده کنید.

با رعایت این نکات در مورد نحوه نگهداری از زیورآلات و بدلیجات می‌توانید طول عمر و درخشش و ماندگاری جواهرات خود را طولانی‌‌تر کنید.

لازم به ذکر است رعایت موارد بالا برای مصرف کننده الزامی بوده و محصولات عرضه شده فاقد گارانتی می باشد و فقط دارای ضمانت اصالت کالا می باشد.

جهت دنبال کردن سلسی در شبکه های اجتماعی به اینستاگرام ما مراجعه کنید.